Notices
Cayenne 9Y0 2019 - 3rd Generation
Sponsored By:
Sponsored By:

24 Cayenne stop sale

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Old 12-07-2023, 09:55 AM
  #736  
Obelix13
Intermediate
 
Obelix13's Avatar
 
Join Date: Jun 2023
Posts: 48
Received 13 Likes on 4 Posts
Default

Mais quelqu'un sait il le vrai problème??
Old 12-07-2023, 10:03 AM
  #737  
vpopx2
Advanced
 
vpopx2's Avatar
 
Join Date: Jul 2023
Posts: 86
Received 47 Likes on 30 Posts
Default Qui Sait

Originally Posted by Obelix13
Mais quelqu'un sait il le vrai problème??
Nous ne savions pas la dernière fois quels étaient tous les problèmes... une fois qu'ils ont publié un avis de rappel aux États-Unis, nous avons eu certaines des réponses ...
Old 12-08-2023, 08:38 AM
  #738  
nguyentai8
Instructor
 
nguyentai8's Avatar
 
Join Date: Mar 2023
Location: Australia
Posts: 168
Received 43 Likes on 32 Posts
Default

So I heard software fixed available 18 Dec? Can someone confirm?
Old 12-08-2023, 03:44 PM
  #739  
philippe911
Intermediate
 
philippe911's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 49
Likes: 0
Received 10 Likes on 5 Posts
Default

mon S E hybride devait m'etre delivrée le 22 decembre............aujourd'hui on m'annonce janvier (la voiture sera en cocession pour le 22 decembre)
a priori selon mon CP la mise a jours du 8 decembre n'est pas prete et ne resoud pas les problemes
de ce que je comprend "stop sales" pour 2023 tous cayenne tous modeles pour le monde entier,risque de coupure moteur en roulant

reprise des livraison pas avant janvier 2024

Old 12-11-2023, 04:23 AM
  #740  
Varnavas
Track Day
 
Varnavas's Avatar
 
Join Date: Sep 2023
Posts: 18
Received 4 Likes on 4 Posts
Default E-hybrid recall

Hi all it seems that there is conflicting information about fixing of the new issue on the new cayenne. Others say 18/12 others 2024. Anyone knows more? Did Porsche managed to resolve the issue?
The following users liked this post:
Obelix13 (12-11-2023)
Old 12-11-2023, 12:34 PM
  #741  
FredRS92
Intermediate
 
FredRS92's Avatar
 
Join Date: May 2014
Location: Brussels
Posts: 41
Received 6 Likes on 6 Posts
Default

Bad news from my dealer: new STOP DELIVERY received from factory this morning.

New communication expected on second week of January.
Which doesn't mean they'll have solved the problem by then!

Old 12-13-2023, 04:30 AM
  #742  
rajatparihar
Racer
 
rajatparihar's Avatar
 
Join Date: May 2022
Location: Dublin
Posts: 484
Received 165 Likes on 118 Posts
Default

Another shocker: the e hybrids that were delivered by our local porsche centre in the month of July and Aug before stop sale have not been recalled yet. The customers are driving it normally without any issues.
Old 12-13-2023, 01:02 PM
  #743  
retom
Burning Brakes
 
retom's Avatar
 
Join Date: Oct 2023
Posts: 779
Received 489 Likes on 294 Posts
Default

As my dealer (in the EU) told me today, that the problem with stopping the release of hybrids is related to the replacement of one of the high-voltage power cables. It is not particularly complicated, but the thing is that this element must obtain new safety approval and hence the delays.
Cars already delivered to customers are not recalled for service because there is no safety risk in these cars that would require immediate action.
Old 12-14-2023, 04:45 AM
  #744  
Varnavas
Track Day
 
Varnavas's Avatar
 
Join Date: Sep 2023
Posts: 18
Received 4 Likes on 4 Posts
Default

The question is why not obtained such approval yet and still postponing it. Is months now not weeks
Old 12-29-2023, 01:01 PM
  #745  
retom
Burning Brakes
 
retom's Avatar
 
Join Date: Oct 2023
Posts: 779
Received 489 Likes on 294 Posts
Default

Does anyone know anything new?
t seems that the problem also affects the latest S and Turbo hybrids, which worries me because mine was supposed to be delivered in mid-January.
Of course, my dealer knows nothing and claims that he will know more when the car comes. But there is information on UK forums that the problem applies to all hybrids, including the latest S and Turbo models.
The dealer also told me that they have already 30 cars on the stock also from September deliveries that they cannot release to customers because they are withheld by Porsche. I understand there is a problem, but I don't understand why Porsche hasn't been able to deal with the problem for so many months.
This is unbecoming of a premium car manufacturer and has a very negative impact on the brand's image.
Old 12-29-2023, 01:11 PM
  #746  
Obelix13
Intermediate
 
Obelix13's Avatar
 
Join Date: Jun 2023
Posts: 48
Received 13 Likes on 4 Posts
Default

[QUOTE=retom;19190803]Quelqu'un sait-il quelque chose de nouveau ?
Il semble que le problème touche également les derniers hybrides S et Turbo, ce qui m'inquiète car le mien devait être livré à la mi-janvier.
Bien sûr, mon concessionnaire n'en sait rien et prétend qu'il en saura plus lorsque la voiture arrivera. Mais il existe des informations sur les forums britanniques selon lesquelles le problème s'applique à tous les hybrides, y compris les derniers modèles S et Turbo.
Le concessionnaire m'a également dit qu'il avait déjà 30 voitures en stock, également livrées en septembre, qu'il ne pouvait pas remettre aux clients car elles étaient retenues par Porsche. Je comprends qu'il y a un problème, mais je ne comprends pas pourquoi Porsche n'a pas été capable de résoudre le problème pendant tant de mois.
Ceci est indigne d’un constructeur automobile haut de gamme et a un impact très négatif sur l’image de la marque.[/QUOTE
]
Non. Rien de nouveau. Pour l'instant mon centre porsche m' a dit fevrier pour mon S Hybride. Il n'y a aucune communication precise et le service Client porsche ne daigne meme plus repondre aux questions. Les concessionnaire ne sont meme pas plus au courant que nous. Quand a l'image négative et de ses clients, je crois que Porsche s'en moque. Ils ont normalement des bons produits, des clients passionnés et ils vivent sur leurs acquis..
Old 12-29-2023, 01:16 PM
  #747  
retom
Burning Brakes
 
retom's Avatar
 
Join Date: Oct 2023
Posts: 779
Received 489 Likes on 294 Posts
Default

[QUOTE=Obelix13;19190827]
Originally Posted by retom
Quelqu'un sait-il quelque chose de nouveau ?
Il semble que le problème touche également les derniers hybrides S et Turbo, ce qui m'inquiète car le mien devait être livré à la mi-janvier.
Bien sûr, mon concessionnaire n'en sait rien et prétend qu'il en saura plus lorsque la voiture arrivera. Mais il existe des informations sur les forums britanniques selon lesquelles le problème s'applique à tous les hybrides, y compris les derniers modèles S et Turbo.
Le concessionnaire m'a également dit qu'il avait déjà 30 voitures en stock, également livrées en septembre, qu'il ne pouvait pas remettre aux clients car elles étaient retenues par Porsche. Je comprends qu'il y a un problème, mais je ne comprends pas pourquoi Porsche n'a pas été capable de résoudre le problème pendant tant de mois.
Ceci est indigne d’un constructeur automobile haut de gamme et a un impact très négatif sur l’image de la marque.[/QUOTE
]
Non. Rien de nouveau. Pour l'instant mon centre porsche m' a dit fevrier pour mon S Hybride. Il n'y a aucune communication precise et le service Client porsche ne daigne meme plus repondre aux questions. Les concessionnaire ne sont meme pas plus au courant que nous. Quand a l'image négative et de ses clients, je crois que Porsche s'en moque. Ils ont normalement des bons produits, des clients passionnés et ils vivent sur leurs acquis..
Does this mean that your S hybrid will be delivered to the dealer in February or is it already at the dealer and is waiting for software updates?
Old 12-29-2023, 02:05 PM
  #748  
MYK1
4th Gear
 
MYK1's Avatar
 
Join Date: Oct 2023
Posts: 4
Likes: 0
Received 5 Likes on 2 Posts
Default Hard to believe Kia’s tactics😃

https://www.cbc.ca/news/canada/kia-c...ales-1.7063216

According to Capicotto, Kia Canada has hit its target of selling 84,000 vehicles for 2023. He said there was concern that if sales continued to go well, headquarters would decide Canada didn't need marketing support in the new year and would cut back on that.
Old 12-29-2023, 07:01 PM
  #749  
retom
Burning Brakes
 
retom's Avatar
 
Join Date: Oct 2023
Posts: 779
Received 489 Likes on 294 Posts
Default

Sorry MYK1 but what do KIA sales in Canada have to do with worldwide Cayenne hybrid delivery delays?
Old 12-29-2023, 08:31 PM
  #750  
MYK1
4th Gear
 
MYK1's Avatar
 
Join Date: Oct 2023
Posts: 4
Likes: 0
Received 5 Likes on 2 Posts
Default Kia Canada is an example

Oh. I just wanted to say that these intentional delays by the companies are happening. Although it seem unbelievable, it is most likely true (at least in Kia’s case)


Quick Reply: 24 Cayenne stop sale



All times are GMT -3. The time now is 05:49 AM.