Wheel change help
#1
Wheel change help
Hola amigos.
Estoy restaurando un 928 S4 euro de 1990, tengo que cambiar los neumáticos, pero me gustaría ponerle más rueda, aunque tenga que homologarlo, ya que aquí en España hay que homologar todo, tiene neumáticos RS pero no sé cuánto más le puedo poner ni qué piensas de poner más rueda, no sé qué peligro hay de que toque la aleta, detrás tiene 255 / 40R17, delante 235 / 45R17.
Avísame si puedo quitar el modo flácido del relé y terminarlo de una vez por todas.
Gracias
P.S. Perdón por la Traducción de Google
Estoy restaurando un 928 S4 euro de 1990, tengo que cambiar los neumáticos, pero me gustaría ponerle más rueda, aunque tenga que homologarlo, ya que aquí en España hay que homologar todo, tiene neumáticos RS pero no sé cuánto más le puedo poner ni qué piensas de poner más rueda, no sé qué peligro hay de que toque la aleta, detrás tiene 255 / 40R17, delante 235 / 45R17.
Avísame si puedo quitar el modo flácido del relé y terminarlo de una vez por todas.
Gracias
P.S. Perdón por la Traducción de Google
#2
Rennlist Member
Yikes! Do you have a translation?
#3
Rennlist Member
I am restoring a 1990 euro 928 S4, I have to change the tires, but I would like to put more wheels on it, even if I have to homologate it, since here in Spain everything has to be homologated, it has RS tires but I don't know how much more I can put on it or what You think about putting more wheel, I don't know what danger there is of it touching the wing, it has 255 / 40R17 at the back, 235 / 45R17 in front.
Let me know if I can remove the floppy mode from the relay and end it once and for all.
Thank you
. Sorry for the Google Translation
Let me know if I can remove the floppy mode from the relay and end it once and for all.
Thank you
. Sorry for the Google Translation
#4
Rennlist Member
Hola amigos.
Estoy restaurando un 928 S4 euro de 1990, tengo que cambiar los neumáticos, pero me gustaría ponerle más rueda, aunque tenga que homologarlo, ya que aquí en España hay que homologar todo, tiene neumáticos RS pero no sé cuánto más le puedo poner ni qué piensas de poner más rueda, no sé qué peligro hay de que toque la aleta, detrás tiene 255 / 40R17, delante 235 / 45R17.
Avísame si puedo quitar el modo flácido del relé y terminarlo de una vez por todas.
Gracias
P.S. Perdón por la Traducción de Google
Estoy restaurando un 928 S4 euro de 1990, tengo que cambiar los neumáticos, pero me gustaría ponerle más rueda, aunque tenga que homologarlo, ya que aquí en España hay que homologar todo, tiene neumáticos RS pero no sé cuánto más le puedo poner ni qué piensas de poner más rueda, no sé qué peligro hay de que toque la aleta, detrás tiene 255 / 40R17, delante 235 / 45R17.
Avísame si puedo quitar el modo flácido del relé y terminarlo de una vez por todas.
Gracias
P.S. Perdón por la Traducción de Google
Con las ruedas que tiene que parecen ser de un GTS, la única mejora útil adicional que puede hacer es hacer que el neumático trasero sea un poco más ancho en 265.
The original text before Google translate:
With the wheels you have that appear to be from a GTS, the only further useful upgrade you can do is to make the rear tyre a bit wider at 265.
Last edited by FredR; 12-30-2020 at 07:22 AM.
#5
Rennlist Member
The tyre pressure monitoring system can be disarmed by by fitting a jumper in the computer plug. If this is of interest we can advise you the terminal numbers
#6
Well in the end I will put 265 behind it, I hope it does not touch anywhere, if I can repair the engine problem, the green led of the monitoring relay is plugged in, I have changed the exhaust temperature sensor on the side, but I still know turn on the green led, I will try this week to bridge the relay, since the bridge relay has arrived and what happens. I think the translator did a trick by explaining to me before. Thank you