Notices

WILDSCHWEINE CUP TEAM

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Old 11-23-2009 | 10:51 AM
  #1  
GT3 Techno's Avatar
GT3 Techno
Thread Starter
Burning Brakes
 
Joined: Apr 2009
Posts: 799
Likes: 1
From: Montreal
Default WILDSCHWEINE CUP TEAM

The Wildschweine Cup Team has officially been launched with the opening of its new website ! It is just 4 friends who are having a great time driving Porsche cars without taking it too seriously... more infos at www.wildschweinecupteam.com

See you at the tracks with Rennsport next summer !

Le Wildschweine Cup Team a officiellement été lancé avec l'ouverture de son site internet ! Il s'agit juste de 4 amis qui "trippent solide" en conduisant des voitures Porsche mais sans trop se prendre au sérieux... plus d'informations à www.wildschweinecupteam.com

On se voit sur les pistes avec Rennsport la saison prochaine !
Old 11-23-2009 | 12:09 PM
  #2  
Martino996's Avatar
Martino996
Rennlist Member
 
Joined: Sep 2009
Posts: 116
Likes: 0
From: Montreal
Default

Felicitations André, si je comprend bien vous vous etes acheté 1 cup chacun et Denis a laissé tombé sa RS en commande? quel est l'horaire de l'hiver. Je prévois faire du club race également mais je ne suis pas décidé sur quel voiture.

Martin
Old 11-23-2009 | 12:13 PM
  #3  
GT3 Techno's Avatar
GT3 Techno
Thread Starter
Burning Brakes
 
Joined: Apr 2009
Posts: 799
Likes: 1
From: Montreal
Default

Originally Posted by Martino996
Felicitations André, si je comprend bien vous vous etes acheté 1 cup chacun et Denis a laissé tombé sa RS en commande? quel est l'horaire de l'hiver. Je prévois faire du club race également mais je ne suis pas décidé sur quel voiture.

Martin
On a effectivement 1 Cup 997 2009 chaque mais Denis garde quand même la RS. De mon côté j'ai vendu la GT3 comme je ne m'en servais que sur la piste de toute façon. Quelques uns d'entre nous prévoient rouler cet hiver à Palm Beach mais moi ça va aller au printemps
Old 11-23-2009 | 05:49 PM
  #4  
Sysgen's Avatar
Sysgen
Drifting
 
Joined: Feb 2006
Posts: 2,949
Likes: 1
From: Montreal
Default

Wow, félicitation les boys !!! J'ai vraiment hâte de voir ca, les 4 cups stationner une à cote de l'autre

Allez-vous tous avoir les mêmes stickers?

Vous êtes malade
Old 11-23-2009 | 05:59 PM
  #5  
GT3 Techno's Avatar
GT3 Techno
Thread Starter
Burning Brakes
 
Joined: Apr 2009
Posts: 799
Likes: 1
From: Montreal
Default

Originally Posted by Sysgen
Wow, félicitation les boys !!! J'ai vraiment hâte de voir ca, les 4 cups stationner une à cote de l'autre

Allez-vous tous avoir les mêmes stickers?

Vous êtes malade
Merci ! Ça va être plus hot encore sur la piste que dans le stationnement

Les designs seront différents pour chacun. Les looks qui nous tentent sont sur le Blogue du site web.

http://web.me.com/belzile/Wildschwei...s/Designs.html
Old 11-23-2009 | 07:03 PM
  #6  
oups59's Avatar
oups59
Three Wheelin'
 
Joined: Jan 2005
Posts: 1,902
Likes: 57
From: Shefford,Quebec
Default

Originally Posted by Sysgen
Wow, félicitation les boys !!! J'ai vraiment hâte de voir ca ...
+ 1
Old 11-23-2009 | 08:17 PM
  #7  
Mike K.'s Avatar
Mike K.
Rennlist Member
 
Joined: Nov 2001
Posts: 1,097
Likes: 8
From: Provo, TCI
Default

Wow!! Congratulations to all four of you. I am really looking forward to sharing the track with a bunch of excellent drivers , it's been getting pretty lonely out there the last couple of years with all the Ferraris disappearing. Great choice and believe me that once you drive a true race car you'll never want to drive a street car( no matter how modified) on the track again.
I have heard that there may be a few new members next year with Cup cars as well. You guys should really consider doing the Spring and/or the Fall Classic races as a first race. Anyways, the race car group should be a blast.
Old 11-23-2009 | 08:40 PM
  #8  
Crazy Canuck's Avatar
Crazy Canuck
Race Director
 
Joined: Oct 2004
Posts: 11,188
Likes: 222
From: Ottawa, Canada
Default

You're a bad influence Mike.

Good luck guys.
Old 11-23-2009 | 09:48 PM
  #9  
GT3 Techno's Avatar
GT3 Techno
Thread Starter
Burning Brakes
 
Joined: Apr 2009
Posts: 799
Likes: 1
From: Montreal
Default

Originally Posted by Mike K.
Wow!! Congratulations to all four of you. I am really looking forward to sharing the track with a bunch of excellent drivers , it's been getting pretty lonely out there the last couple of years with all the Ferraris disappearing. Great choice and believe me that once you drive a true race car you'll never want to drive a street car( no matter how modified) on the track again.
I have heard that there may be a few new members next year with Cup cars as well. You guys should really consider doing the Spring and/or the Fall Classic races as a first race. Anyways, the race car group should be a blast.
Thanks Mike !

We can't wait to drive in the race cars run group at Club Tremblant ! It will be fun for sure even though you will remain in a separate class (read speed...) with your car

Great also to hear that even more Cup Cars will join the run group. It should be interesting to drive with a larger group of equal machines. For the Spring Classic it will probably be too soon not having driven such a car yet but we will probably join the Fall Classic at the end of the season.
Old 11-23-2009 | 11:22 PM
  #10  
doc#66's Avatar
doc#66
Advanced
 
Joined: Apr 2009
Posts: 60
Likes: 0
From: Montreal , Quebec, Canada
Default

Originally Posted by Mike K.
Wow!! Congratulations to all four of you. I am really looking forward to sharing the track with a bunch of excellent drivers , it's been getting pretty lonely out there the last couple of years with all the Ferraris disappearing. Great choice and believe me that once you drive a true race car you'll never want to drive a street car( no matter how modified) on the track again.
I have heard that there may be a few new members next year with Cup cars as well. You guys should really consider doing the Spring and/or the Fall Classic races as a first race. Anyways, the race car group should be a blast.
Tu as été le premier Mike a me transmettre ta passion de la piste , J'ai été d'ailleurs ton premier élève. Le temps passe vite . C'est certains qu'on ne pourra pas te chauffer les fesses tu est trop vite .
Old 11-23-2009 | 11:26 PM
  #11  
doc#66's Avatar
doc#66
Advanced
 
Joined: Apr 2009
Posts: 60
Likes: 0
From: Montreal , Quebec, Canada
Default

Originally Posted by Martino996
Felicitations André, si je comprend bien vous vous etes acheté 1 cup chacun et Denis a laissé tombé sa RS en commande? quel est l'horaire de l'hiver. Je prévois faire du club race également mais je ne suis pas décidé sur quel voiture.

Martin
Les premiers tests sont en février à Palm Beach et Homestead , ensuite au New Jersey en Mars.

Pour les courses c'est certain que je veux en faire mais ca va dépendre de ma courbe d'apprentissage.
Old 11-24-2009 | 07:37 AM
  #12  
early_grayce's Avatar
early_grayce
Burning Brakes
 
Joined: Aug 2007
Posts: 1,098
Likes: 0
From: Ottawa, Ontario, Canada
Default

Originally Posted by Crazy Canuck
You're a bad influence Mike.

Good luck guys.
+1
Glad to see you guys made the plunge, can't wait to see you in the paddock next May.
Drive safe and enjoy!!
Old 11-24-2009 | 05:04 PM
  #13  
Sysgen's Avatar
Sysgen
Drifting
 
Joined: Feb 2006
Posts: 2,949
Likes: 1
From: Montreal
Default

Juste par curiosité, comment est-ce que quelqu'un achète une Cup? Est-ce que tu appelle Lauzon et tu dis, je veux 4 Cup 2009 s.v.p. J'imagine que non. Y'as tu des options?

Je suis sure que d'autre se pose la question également
Old 11-24-2009 | 05:34 PM
  #14  
GT3 Techno's Avatar
GT3 Techno
Thread Starter
Burning Brakes
 
Joined: Apr 2009
Posts: 799
Likes: 1
From: Montreal
Default

Originally Posted by Sysgen
Juste par curiosité, comment est-ce que quelqu'un achète une Cup? Est-ce que tu appelle Lauzon et tu dis, je veux 4 Cup 2009 s.v.p. J'imagine que non. Y'as tu des options?

Je suis sure que d'autre se pose la question également
En effet, c'est pas comme ça que ça fonctionne

Ces voitures ne sont vendues normalement qu'aux coureurs/écuries et même avec un engagement de participer à des courses sanctionnées en Amérique du Nord avec une entente de ne pas revendre la voiture dans un autre marché (ma compréhension du moins). C'est PMNA (Porsche Motorsport North America) qui contrôle les voitures pour l'Amérique. C'est pour ça que les Club Racers vont plutôt acheter des Cups usagées avec pas trop d'heures des écuries qui renouvellent leurs voitures.

Toutefois, 2009 avec les malheurs économiques que l'on vit, combinés aux changements plus importants des Cups 2010 (moteur 3,8L, devant élargi, etc.) a marqué une occasion unique pour mettre la main sur quelques voitures invendues par le manufacturier. C'est pourquoi nous avons dû plonger maintenant alors que le plan initial était de le faire en 2011. Ce plan n'aurait pas pu fonctionner car toutes les Cups 2010 et 2011 sont déjà réservées et c'est pas certain que des Cups neuves pourront être disponibles dans un futur rapproché. Avis aux intéressés, il y a environ 1 mois il en restait encore quelques unes... (vous pouvez envoyer un pm à Éric L. #6 ou moi).
Old 11-24-2009 | 05:40 PM
  #15  
Dwane's Avatar
Dwane
Race Car
 
Joined: Sep 2005
Posts: 3,741
Likes: 18
From: Montreal
Default

Will you guy's be at the DE's with these cars?
I sure hope so!
Dwane #959


Quick Reply: WILDSCHWEINE CUP TEAM



All times are GMT -3. The time now is 01:22 PM.