Notices

Rennsport DE at Le Circuit Mont Tremblant - June 15-16

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Old 06-17-2009, 11:14 PM
  #46  
Matt Lane
Rennlist Member
 
Matt Lane's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Location: Montreal, QC
Posts: 4,423
Received 168 Likes on 101 Posts
Default

Bob, please pass along a big thank you to Michael D., Michel, Nicole, and the rest of the team that puts on such great events. Had a great time - the hard work is much appreciated.

Oh, and thank Chris for the instruction. Had him and Rick Betterly tag teaming me with instruction both days.

See you in July!

Cheers

Matt
Old 06-18-2009, 10:18 AM
  #47  
MikeBat
Rennlist Member
 
MikeBat's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Montreal
Posts: 3,121
Received 1 Like on 1 Post
Default

Originally Posted by Matt Lane
Hi Mike, yup, I'm the pylon in white... and having a GREAT time, I might add.

I swear, the Supercups easily added 15MH (Machismo Horsepower)!

Hardly a pylon, you had some pretty good pace out there.

I am thinking of using a childhood bicycle trick and add hockey cards (held with a clothes pins) between the spokes of my wheels to make some more noise. My car is dead silent, I can't even hear the engine above the wind noise coming up Namerow.
Old 06-18-2009, 10:23 AM
  #48  
puma
Racer
 
puma's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Quebec, Canada
Posts: 296
Likes: 0
Received 1 Like on 1 Post
Default

damn y'avait des voitures pas mal sérieuses à cet évènement, je vais faire pic pic à mes premiers tours de pistes...
Old 06-18-2009, 11:55 AM
  #49  
Bob Rouleau

Still plays with cars.
Lifetime Rennlist
Member
 
Bob Rouleau's Avatar
 
Join Date: Jul 2001
Location: Montreal
Posts: 15,078
Received 255 Likes on 119 Posts
Default

Originally Posted by Matt Lane
Bob, please pass along a big thank you to Michael D., Michel, Nicole, and the rest of the team that puts on such great events. Had a great time - the hard work is much appreciated.

Oh, and thank Chris for the instruction. Had him and Rick Betterly tag teaming me with instruction both days.

See you in July!

Cheers

Matt
Will do. Glad that you and MikeBat had a good time. I enjoyed the even but it took a day and a bit to recover .. must be those passenger seats

Really glad to know you have been properly infected, track is the only way to really appreciate our cars.

Best,
Old 06-18-2009, 02:42 PM
  #50  
Charles A. Toupin
Addict
Rennlist Member
 
Charles A. Toupin's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Montreal
Posts: 2,193
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

Originally Posted by puma
damn y'avait des voitures pas mal sérieuses à cet évènement, je vais faire pic pic à mes premiers tours de pistes...
Fais-toi s'en pas avec ça, j'ai commencé avec une 944 turbo qui n'avait même pas 200hp à la flywheel... Pi c'était ben correct comme ça. J'allais même pas à 100% de la capacité. C'est d'ailleur une bonne façon d'apprndre à conduire correctement.

Pour pouvoir dépasser les voitures plus puissantes que moi, il fallait que je sois très bon dans le virages, ça m'a forcé à à travailler mon pilotage au lieu de me fier sur ma puissance.

Aujourd'hui mon auto est devenu une auto de course à part entière (3e année de DE et bientôt des courses!)

Ciao

C.
Old 06-18-2009, 04:16 PM
  #51  
Bob Rouleau

Still plays with cars.
Lifetime Rennlist
Member
 
Bob Rouleau's Avatar
 
Join Date: Jul 2001
Location: Montreal
Posts: 15,078
Received 255 Likes on 119 Posts
Default

puma, il y a des voitures rapides avec les pilotes qui ne sont pas et, les voitures lentes avec les pilotes rapides!
Old 06-18-2009, 05:08 PM
  #52  
puma
Racer
 
puma's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Quebec, Canada
Posts: 296
Likes: 0
Received 1 Like on 1 Post
Default

exact mais moi j'ai une voiture rapide et je suis un pilote très lent alors on verra ce que ça donne.

C'est juste que je trouvais que dans les photos il semblait y avoir beaucoup de dedicated race car, mais j'imagine qu'il ne seront pas sur le piste en même temps que moi alors...

J'ai vraiment hâte d'essayer ça.
Old 06-18-2009, 05:16 PM
  #53  
Bob Rouleau

Still plays with cars.
Lifetime Rennlist
Member
 
Bob Rouleau's Avatar
 
Join Date: Jul 2001
Location: Montreal
Posts: 15,078
Received 255 Likes on 119 Posts
Default

puma, il y avait 122 voitures a l'evenment avec une douzaine de voitures de course. La vaste majorite sont les voitures de route. a notez par contre "every car Porsche has ever built is a race car".
Old 06-18-2009, 05:20 PM
  #54  
MikeBat
Rennlist Member
 
MikeBat's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Montreal
Posts: 3,121
Received 1 Like on 1 Post
Default

Originally Posted by Bob Rouleau
puma, il y a des voitures rapides avec les pilotes qui ne sont pas et, les voitures lentes avec les pilotes rapides!
Je pourrais en nommer quelques-uns..... mais on est entre amis.

(p.s. Je n'exclus pas de moi-même!)
Old 06-18-2009, 05:24 PM
  #55  
CWay27
Rennlist Member
 
CWay27's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Montreal, Canada
Posts: 3,854
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

Qu'ils y aient des voitures de course ou non, des voitures plus belles, plus rapide ou non, l'important c'est que tu te concentres sur ta conduite et non celle des autres. Toujours avoir la tête froide et laisse ton égo à la maison.....

Originally Posted by puma
exact mais moi j'ai une voiture rapide et je suis un pilote très lent alors on verra ce que ça donne.

C'est juste que je trouvais que dans les photos il semblait y avoir beaucoup de dedicated race car, mais j'imagine qu'il ne seront pas sur le piste en même temps que moi alors...

J'ai vraiment hâte d'essayer ça.
Old 06-18-2009, 08:38 PM
  #56  
Charles A. Toupin
Addict
Rennlist Member
 
Charles A. Toupin's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Montreal
Posts: 2,193
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

Et oui, les voitures de courses sont en même temps que les autres sur la piste, c'est juste que c'est très rare de voir une auto de course dans un groupe de débutant...

Ça ne change rien de toute façon, les règles sont les mêmes pour tous!

Et en passant, c'est ben rare de voir un débutant rouler vite comme Schumacher... On commence tous en bas de l'échelle!

C'est quand ton premier événement?

Ciao

C.
Old 06-20-2009, 08:13 PM
  #57  
puma
Racer
 
puma's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Quebec, Canada
Posts: 296
Likes: 0
Received 1 Like on 1 Post
Default

au mois de septembre, ce sera malheureusement le seul cette année. On va commencer avec un et si j'aime ça, l'an prochain j'aurai un calendrier plus chargé
Old 06-23-2009, 10:48 AM
  #58  
cavlino
Rennlist Member
 
cavlino's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Ottawa
Posts: 1,297
Received 13 Likes on 12 Posts
Default RSR June DE Tremblant Pictures

Photo gallery is courtesy of Rennsport VP (and Ottawa-based freelance photographer) Garth Gullekson

http://www.darlingtonmediaworks.com/...mblantDE/intro



Quick Reply: Rennsport DE at Le Circuit Mont Tremblant - June 15-16



All times are GMT -3. The time now is 01:17 AM.