Notices
Porsche Memorabilia The place to post cherished keepsakes and mementos of our favorite marque

Where Porsche scale models meet real Porsches

Thread Tools

Search this Thread

Old Mar 13, 2026 | 11:46 AM
Koen MiniFlatSix's Avatar
Koen MiniFlatSix
1st Gear

Default Where Porsche scale models meet real Porsches

Hallo allemaal,

ik wilde graag een project met jullie delen waar ik aan werk, genaamd Miniflatsix.com .

Ik ben 15 jaar oud, een enorme Porsche-liefhebber, en in de loop der tijd ben ik iets gaan creëren dat verder gaat dan alleen het verzamelen van schaalmodellen. Wanneer ik Porsche-evenementen, musea, dealers of andere autogerelateerde plekken bezoek, neem ik vaak een tas vol Porsche-schaalmodellen mee en fotografeer ik ze samen met de echte auto's en de echte omgeving.

Dat is waar Miniflatsix eigenlijk om draait.

Ik heb een collectie van meer dan 400 Porsche-modellen, voornamelijk in schaal 1:64 en 1:43, maar het leukste vind ik om die modellen mee te nemen naar de echte wereld en foto's te maken waar de schaalmodellen en de echte Porsches elkaar ontmoeten. Soms betekent dat dat ik een model combineer met de echte auto op een evenement, soms gebruik ik de locatie, de sfeer of de achtergrond om iets te creëren dat de miniatuurversie verbindt met de echte Porsche-wereld.

De site gaat dus niet alleen over modelauto's op zich, en ook niet alleen over fotografie van echte auto's. Het gaat echt om de combinatie van beide.

Op Miniflatsix.com deel ik die fotoseries, en sinds kort heb ik ook een dagboeksectie toegevoegd met kortere updates, nieuwe vondsten, kijkjes achter de schermen en dingen die ik tegenkom in de Porsche-wereld.

Ik zou heel graag jullie feedback willen, en ik zou ook graag tips ontvangen over:
1. wat voor soort foto's of combinaties jullie graag meer zouden willen zien
; 2. hoe jullie een nicheproject als dit kunnen helpen om meer Porsche-liefhebbers te bereiken.

Je kunt het hier vinden:
miniflatsix.com en op Instagram: MiniFlatSix.com.

Bedankt voor het kijken.

Groeten, Koen. Je kunt het hier vinden

:

Last edited by Koen MiniFlatSix; Mar 13, 2026 at 12:03 PM.
Reply

All times are GMT -3. The time now is 10:26 PM.