Looking at this 96 - opinions
#16
SAI issue is still possible on the Turbos, it's just seems to be less common or at least on RL we don't hear about them as often as the NAs.
A quick search, this was the last reported one here:
https://rennlist.com/forums/993-turb...-build-up.html
A quick search, this was the last reported one here:
https://rennlist.com/forums/993-turb...-build-up.html
#18
Drifting
Looking at the Pelican ad, it does appear to be very well cared for, that is a plus vs say a low mileage car that has been just sitting in the garage with minimal maintenance.
To the OP, good luck seems like a good buy! Sometimes pay a bit more now and save even more in the long run is a good mind set.
Diego - Hmm interesting point about now SAI on ROW cars, that would make sense too.
To the OP, good luck seems like a good buy! Sometimes pay a bit more now and save even more in the long run is a good mind set.
Diego - Hmm interesting point about now SAI on ROW cars, that would make sense too.
#20
Instructor
Thread Starter
Bought it.
The respray is the respray. I'm going to drive it probably 500 miles a year. I'll keep the paint nice and hopefully in 20 years someone will take it off my hands despite the respray. I'll just have 20 years of great memories.
As always, thanks to the rennlist community for guiding me along and giving great feedback along the process.
The respray is the respray. I'm going to drive it probably 500 miles a year. I'll keep the paint nice and hopefully in 20 years someone will take it off my hands despite the respray. I'll just have 20 years of great memories.
As always, thanks to the rennlist community for guiding me along and giving great feedback along the process.
Last edited by Derek_C; 11-20-2015 at 09:36 AM. Reason: content
#21
RL Community Team
Rennlist Member
Rennlist Member
Beautiful car, congrats!
#22
Bought it.
The respray is the respray. I'm going to drive it probably 500 miles a year. I'll keep the paint nice and hopefully in 20 years someone will take it off my hands despite the respray. I'll just have 20 years of great memories.
As always, thanks to the rennlist community for guiding me along and giving great feedback along the process.
The respray is the respray. I'm going to drive it probably 500 miles a year. I'll keep the paint nice and hopefully in 20 years someone will take it off my hands despite the respray. I'll just have 20 years of great memories.
As always, thanks to the rennlist community for guiding me along and giving great feedback along the process.
#23
Congratulation on the arena red Turbo, beautiful car
Diego here is something interesting about Sai on RoW 993 Turbo in German
you can sleep well, that problem belongs only to Us model
Diego here is something interesting about Sai on RoW 993 Turbo in German
you can sleep well, that problem belongs only to Us model
Bei US-Modellen ab Modelljahr 1996 besteht ein generelles CEL-Problem (Check-Engine-Light) durch Verkokung in den Zylinderköpfen auch bei niedrigen KM-Leistungen.
Bei diesen wurde wohl OBD2 nebst zweiteiliger Lambdasondenregelung und Sekundärluftzuführung noch unausgereift eingebaut.
Der 993 verbrennt u.a. durch die liegenden Zylinder beim Start prinzipiell etwas Öl und die Ventilführungen neigen bei größerer Hitzbelastung (z.B. Stop and Go bei sehr hohen Außentemparaturen) zu früzeitigem Verschleiß.
Dies führt zu Ölverbrauch (durch Verbrennen) und damit zu Ölkohleablagerungen im Zylinderkopf.
Da die Bohrung der Sekundärluftzuführung der US-Modelle recht klein ist, neigt diese zum Verstopfen durch die Ölkohleablagerungen.
Die RdW-Fahrzeuge (Rest der Welt) sind hiervon nicht betroffen.
Ebenso sind die Modelljahre 1994 und 1995 (272 PS) der US-Versionen nicht von CEL betroffen, da dieses dort elektronisch nicht überwacht wurde (OBD I).
Bei diesen wurde wohl OBD2 nebst zweiteiliger Lambdasondenregelung und Sekundärluftzuführung noch unausgereift eingebaut.
Der 993 verbrennt u.a. durch die liegenden Zylinder beim Start prinzipiell etwas Öl und die Ventilführungen neigen bei größerer Hitzbelastung (z.B. Stop and Go bei sehr hohen Außentemparaturen) zu früzeitigem Verschleiß.
Dies führt zu Ölverbrauch (durch Verbrennen) und damit zu Ölkohleablagerungen im Zylinderkopf.
Da die Bohrung der Sekundärluftzuführung der US-Modelle recht klein ist, neigt diese zum Verstopfen durch die Ölkohleablagerungen.
Die RdW-Fahrzeuge (Rest der Welt) sind hiervon nicht betroffen.
Ebenso sind die Modelljahre 1994 und 1995 (272 PS) der US-Versionen nicht von CEL betroffen, da dieses dort elektronisch nicht überwacht wurde (OBD I).
#24
Sounds great! Thanks for the info. This clarify me that RoW are, again, different animals over the US models and someone pointed me that all had the SAI fitted which is not true