Turbo S worth $56k more? - Page 4 - Rennlist - Porsche Discussion Forums

Notices
991 Turbo Turbo and Turbo S

Turbo S worth $56k more?

 
Old 02-16-2019, 07:45 PM
  #46  
Big Swole
Addict
Rennlist Member
 
Big Swole's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Metro Atlanta, GA area
Posts: 2,138
Default

Originally Posted by Psorcery View Post
Cobb tune alone unlocks 100hp.. The exhaust unlocks a little more but more importantly spool times are much much quicker. The GTS is rated at 450hp which we all know Porsche understates on all their cars.


Both were from a 50/60 roll. When both cars hit the throttle they pull equally with my car beginning to edge away by 4th gear at approx 100mph. I even made a thread here a couple months back on one of my encounters.. was hoping to find a local TTS friend.


1/4 mile on stage 1 93 octane my car did a 11.08 @128. 60ft was at 1.7 with a hair of spin.

I've gone back to the track with a stage 2 map and wasnt able to do better. Unfortunately we have one of the worst tracks in the country.

for reference.. Heres a couple interesting videos of some local guys running their GT3 and TTS in some races. One is even at the same track that I ran at.

Okay...Makes a little more sense. I'd like to see from a Dig. BTW, what weather / temp conditions / elevation was your 11.08 @ 128 at? What was you Stage 2 Trap speeds?? Should have been better, even with bad launch. You should have a good bit more in the 60 ft. and that would've net you a high 10 for sure.

About equal with my 997.2 TTS... Stock, it did a [email protected] in very hot / humid conditions. What did it for me was my 1.55 sec. 60 ft. I was disappointed in the mph, but given the heat and water in the air, it was expected to be slow on trap. I have an OTS tune now, so I expect 126-129 traps in the future. Hoping to custom tune soon for more though. Exhaust and tune is ALL I'm doing. lol

I've seen the vids of the GT3 vs TTS before... I wasn't sure that GT3 was stock. Either way, it was a fair showing by it.

BTW, my old 7100 lb. Quad Cab Diesel RAM on AT tires did a 10.70 @ 129.4 MPH... So my TTS is still not as quick as it was! LOL


Big Swole is offline  
Old 02-16-2019, 07:51 PM
  #47  
Big Swole
Addict
Rennlist Member
 
Big Swole's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Metro Atlanta, GA area
Posts: 2,138
Default

Since we're sharing vids... Here's my 11. 24 and 10.96 (both at 124mph). Car is stock with exception of the Europipe (no tune).

If you don't want to watch the whole thing and see my ugly mug, 1:30 is the first pass and 3:30 is the 2nd (10 sec.) pass.


Big Swole is offline  
Old 02-16-2019, 07:52 PM
  #48  
Big Swole
Addict
Rennlist Member
 
Big Swole's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Metro Atlanta, GA area
Posts: 2,138
Default

BTW, OP....sorry for the thread high jacking, but we're just trying to get you to buy a TTS
Big Swole is offline  
Old 02-17-2019, 05:22 AM
  #49  
Psorcery
Addict
Rennlist Member
 
Join Date: Aug 2018
Posts: 906
Default

Originally Posted by Big Swole View Post
Okay...Makes a little more sense. I'd like to see from a Dig. BTW, what weather / temp conditions / elevation was your 11.08 @ 128 at? What was you Stage 2 Trap speeds?? Should have been better, even with bad launch. You should have a good bit more in the 60 ft. and that would've net you a high 10 for sure.

About equal with my 997.2 TTS... Stock, it did a [email protected] in very hot / humid conditions. What did it for me was my 1.55 sec. 60 ft. I was disappointed in the mph, but given the heat and water in the air, it was expected to be slow on trap. I have an OTS tune now, so I expect 126-129 traps in the future. Hoping to custom tune soon for more though. Exhaust and tune is ALL I'm doing. lol

I've seen the vids of the GT3 vs TTS before... I wasn't sure that GT3 was stock. Either way, it was a fair showing by it.

BTW, my old 7100 lb. Quad Cab Diesel RAM on AT tires did a 10.70 @ 129.4 MPH... So my TTS is still not as quick as it was! LOL

http://www.youtube.com/watch?v=iXNpgvNsI2k

http://www.youtube.com/watch?v=9sgubqnDa64&t=65s
Holy crap that truck is nuts!

We were in the low 90's. Dry, not humid.. Altitude 1145 feet..With stage 2 unfortunately the track prep was so bad that cars were spinning all the way down to the 330' mark.. At one point I fish tailed in 3rd gear. I'd have to find another dry day and be one of the first cars to stage. I actually lost 1 mph compared to stage 1 but by fluke.

I think that exhaust and tune is all you need on the TTS. Easy to undo and still a missile!
Psorcery is online now  
Old 02-17-2019, 11:37 AM
  #50  
Big Swole
Addict
Rennlist Member
 
Big Swole's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Metro Atlanta, GA area
Posts: 2,138
Default

Originally Posted by Psorcery View Post
Holy crap that truck is nuts!

We were in the low 90's. Dry, not humid.. Altitude 1145 feet..With stage 2 unfortunately the track prep was so bad that cars were spinning all the way down to the 330' mark.. At one point I fish tailed in 3rd gear. I'd have to find another dry day and be one of the first cars to stage. I actually lost 1 mph compared to stage 1 but by fluke.

I think that exhaust and tune is all you need on the TTS. Easy to undo and still a missile!

Wow! Thtat is a bad track! Lol

Keep us posted on the next passes.
Big Swole is offline  
Old 02-19-2019, 12:12 AM
  #51  
bigrpowr
Addict
Rennlist Member
 
bigrpowr's Avatar
 
Join Date: Apr 2016
Location: So Cal
Posts: 418
Default

Originally Posted by Big Swole View Post
You've not being paying attention kind Sir!! I certainly have
Smoking deal on a used Cobb AP. Only doing the OTS Stg. 2 - 93oct. tune for the moment, but lookin for a custom tune sometime soon.

Gotta stop there though... I don't have it like most of you "Ballers" in here do! LOL
all i see is your sig son! that tune works well though, i ran it for a few weeks and it ran 10.40 on stock wheels/tires.
bigrpowr is offline  
Old 02-19-2019, 01:48 PM
  #52  
Big Swole
Addict
Rennlist Member
 
Big Swole's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Metro Atlanta, GA area
Posts: 2,138
Default

Originally Posted by bigrpowr View Post
all i see is your sig son! that tune works well though, i ran it for a few weeks and it ran 10.40 on stock wheels/tires.
Yeah, I didn't figure I'd advertise it. It does seem to run better for sure. I love the PDK tune. However, I think I'm leaving power on the table by not having a custom tune done. That's next. Just trying to decide which route. Two remote tuners and one local that does it on a dyne. There's a member here that used them and his turned out amazing for only and exhaust (same as mine..Europipe) and a tune.
Big Swole is offline  
 


Thread Tools
Search this Thread

Contact Us About Us Advertising Cookie Policy Privacy Statement Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.
 
  • Ask a Question
    Get answers from community experts
Question Title:
Description:
Your question will be posted in: